very+形容詞の言い換え



● very interesting = fascinating (魅力的な、心を奪う、興味深い)

They are carrying out some fascinating research into the language of dolphins.
彼らはイルカの言語についてある興味深い研究をしています。

● very open = transparent (包み隠しのない、率直な、気取らない)

I will be transparent with you about it.
そのことについて率直にお話しします。

● very honest = straightforwardfrank (単刀直入の、正直な、率直な)

He was straightforward with me about the risks involved in the plan.
彼はその計画に伴うリスクについて率直に話してくれました。

To be frank with you, I think you are wrong.
率直に言うと、君は間違ってると思います。

● very poor = destituteimpoverished (極貧の、困窮した)

When he died, his family was left completely destitute.
彼が亡くなり、家族は無一文で残されました。

The impoverished nations of Africa are wracked by trade imbalances.
アフリカの貧困国は貿易不均衡に苦しめられています。

● very rich = well-offprosperouswealthy (裕福な、繁栄している、富裕な)

He has suddenly become well-off.
彼は最近急に金回りが良くなりました。

East Germany was once one of the most prosperous countries in Eastern Europe.
東ドイツはかつて東ヨーロッパで最も繁栄した国のひとつでした。

A wealthy person like you would not understand how I feel.
あなたのような金持ちには私の気持ちはわからないでしょう。

● very scared = petrifiedterrified (恐れた、おびえた)

I was petrified with fear.
私は恐怖で立ちすくみました。

The small children were terrified by the thunder.
小さな子供たちは雷におびえていました。

● very intelligent = brilliant (優秀な、才能豊かな)

He is a brilliant scientist with expertise in genetic manipulation.
彼は遺伝子操作に造詣の深い才気あふれる科学者です。

● very angry = indignantenraged (憤慨した、激怒した)

She was indignant at the way she had been treated.
彼女はひどい扱いを受けたと憤慨していました。

He was too enraged to speak.
彼は激怒のあまり口がきけませんでした。

● very big = giganticenormous (巨大な、莫大な)

A gigantic iceberg loomed threateningly out of the fog.
霧の中から巨大な氷山が恐ろしい姿でぬっと現われました。

An enormous crowd gathered in front of the Prime Minister's Office.
大群衆が首相官邸前に集まりました。

● very crowded = cramped, jam-packed (狭苦しい、窮屈な、すし詰めの)

I don't like the dirty, cramped downtown area.
ごみごみした繁華街は苦手です。

There was hardly any room to move on the jam-packed train.
ぎゅうぎゅう詰めの列車でほとんど身動きできるすきまがありませんでした。


にほんブログ村 英語ブログ 英語学習情報へにほんブログ村 外国語ブログ 韓国語へにほんブログ村 外国語ブログ スペイン語へ

0 件のコメント :

コメントを投稿