be disappointed with / at / in / by の使い分け

be disappointed with … 話者と失望の対象につながりがあり、他人事ではない感じ。


I'm disappointed with the result of the examination.
試験の結果にがっかりしました。

I'm disappointed with the new car.
新しい車は期待外れでした。

be disappointed at … 話者と失望の対象に少し距離がある。目で見たり耳で聞いたりしたものなど。


I'm disappointed at the news.
そのニュースを聞いてがっかりしました。

I'm disappointed at the result of the election.
選挙の結果に落胆しました。

be disappointed in … 対象の中身について失望している。


I'm disappointed in you.
あなたには失望しましたよ。

I'm disappointed in my marriage.
結婚生活に落胆しています。

be disappointed by … 何らかの行為の結果や影響について失望している。


I'm disappointed by the quality of the wine.
ワインの品質は期待外れでした。

I'm disappointed by the lack of response.
反応のなさにがっかりしました。


にほんブログ村 英語ブログ 英語学習情報へにほんブログ村 外国語ブログ 韓国語へにほんブログ村 外国語ブログ スペイン語へ

0 件のコメント :

コメントを投稿