「睡眠」に関する英語表現



■ 良い睡眠に関する表現 ■

be out like a light … あっという間に寝つく

It was an exhausting day and I was out like a light as soon as I pulled up the covers.
とても疲れていたので、その日はばたんきゅうと寝てしまいました。

sleep like a log … 熟睡する、ぐっすり眠る

"Did you sleep well last night?" "Yes, I slept like a log, thank you."
「ゆうべはよく眠れましたか」「はい、おかげさまで熟睡しました」

sleep like a baby … 熟睡する、ぐっすり眠る

"Did you sleep well last night?" "Yes, I slept like a baby, thank you."
「ゆうべはよく眠れましたか」「はい、おかげさまで熟睡しました」

be a deep sleeper … 眠りが深い

I'm a deep sleeper, so I rarely get woken up during the middle of the night.
私は眠りが深いので、夜中に目が覚めることはめったにありません。

■ 悪い睡眠に関する表現 ■

toss and turn … ゴロゴロと寝返りを打つ

She tossed and turned in her bed, unable to sleep.
彼女は眠れなくて何度も寝返りを打ちました。

not sleep a wink … 一睡もしない

The baby cried all night and I couldn't sleep a wink.
赤ん坊が夜通し泣いて私は一睡もできませんでした。

be a light sleeper … 眠りが浅い

Light sleepers wake at the slightest noise.
眠りが浅い人は小さな物音でもすぐ目が覚めます。

have insomnia / be an insomniac … 不眠症である

I have chronic insomnia.
私は慢性の不眠症です。

She is an insomniac and rarely sleeps more than three hours each night.
彼女は不眠症で、毎晩3時間以上眠ることはめったにありません。

■ その他の睡眠に関する表現 ■

sleep in … 遅くまで寝ている、ゆっくり寝る

Tomorrow is a holiday, so I can sleep in.
明日は休みだから、朝ゆっくり寝ていられます。

sleep over / stay the night … 外泊する、泊まりに行く(来る)

Two friends will sleep over this weekend.
この週末、友達2人が泊まりに来る予定です。

It's so late now, why don't you stay the night?
もう遅いから泊まっていきなさい。

hit the hay / hit the sack … ベッドに入る、床につく、寝る

I have to hit the hay now.
もう寝なければなりません。

He never hits the sack before midnight.
彼が真夜中前にベッドに入ることはありません。

get some shut-eye … ひと眠りする

I'm going to get some shut-eye.
すこし昼寝をしよう。

sleep on (sth) … ~について一晩考える

Let me sleep on it for the night before making a decision.
決める前に一晩考えさせてください。


にほんブログ村 英語ブログ 英語学習情報へにほんブログ村 外国語ブログ 韓国語へにほんブログ村 外国語ブログ スペイン語へ

0 件のコメント :

コメントを投稿