英検1級レベルの単語と例文 — oblivious


【1】 (~を) 忘れている、覚えていない [of]

She was oblivious of the curfew.
彼女は門限のことを忘れてしまっていた。

He seemed totally oblivious of my presence.
彼は私のいることをすっかり忘れているようだった。

They are oblivious of my former failure.
彼らは以前の私の失敗を覚えていない。

He is absolutely oblivious of his own safety.
彼は身の安全などすっかり忘れている。

【2】 (~に) 気付かない、(~を) 気に留めない [to, of]

He was oblivious to the noise around him.
彼は周りの音に気付かなかった。

John is oblivious to other people's feelings.
ジョンは他人の感情に無神経だ。

He continued fooling around, oblivious to his parents' concerns.
親の心配をよそに彼は遊び歩いていた。

They are completely oblivious to the urgency of the problem of air pollution.
彼らは大気汚染が緊急の問題だという意識がまるでない。


にほんブログ村 英語ブログ 英語学習情報へにほんブログ村 外国語ブログ 韓国語へにほんブログ村 外国語ブログ スペイン語へ

0 件のコメント :

コメントを投稿