pick を使った句動詞



pick at … ~をつついて食べる、~を少しずつ食べる

She had no appetite and only picked at the food.
彼女は食欲がなかったので、料理を少しつついただけでした。

Birds were busily picking at the feed.
小鳥がせっせと餌をついばんでいました。

pick off … つまんで取る、もぎ取る、むしり取る

He inspected his uniform, brushing off dust and picking off lint.
自分の制服を調べて、ほこりをブラシで払い、糸くずをつまんで取りました。

Blood oozed from the wound when I picked off the scab.
かさぶたを取ったら、その跡に血がにじんできました。

pick on … いじめる、いびる

His son is being picked on at school.
彼の息子は学校でいじめられています。

Picking on her daughter-in-law is the last thing she would do.
彼女は嫁いびりなどする人ではありません。

pick out … 選び出す、見つけ出す、見分ける

It takes a lot of time for her to pick out something to wear.
彼女は服を選ぶのに時間がかかるんです。

Can you pick her out in this crowd?
この人込みで彼女が見つかりますか。

pick up … 持ち上げる、(人を)車で拾う、(品物などを)受け取る、引き取る、(風などが)強くなる、(速度が)速くなる、(言語や技術などを)身に付ける、習得する、(異性を)ナンパする、引っかける

The elephant picked up an apple with its trunk.
そのゾウは鼻でリンゴを拾い上げました。

She picked me up at my house.
彼女は家に車で迎えに来てくれました。

Please remember to pick up the laundry on your way home.
帰る途中で忘れずに洗濯物を引き取ってきてくださいね。

The wind is picking up.
風が強くなってきました。

Where did you pick up your excellent English?
そのすばらしい英語をどこで身に付けたのですか。

The only thing on their minds is picking up girls.
あいつらは女の子をナンパすることしか頭にないんだ。

pick up on … ~に気付く

He picked up on her anxiety at once.
彼女の不安にすぐ気付きました。

She immediately picked up on his interest in her.
彼が自分に関心を寄せていることにすぐ気付きました。


にほんブログ村 英語ブログ 英語学習情報へにほんブログ村 外国語ブログ 韓国語へにほんブログ村 外国語ブログ スペイン語へ

0 件のコメント :

コメントを投稿