by を使った英語のイディオム



by heart … 暗記して、そらで

I know one hundred entertainers' numbers by heart.
私は100人の芸能人の電話番号を暗記しています。

by hand … 手で、手作業で

Few people do their laundry by hand nowadays.
最近では手で洗濯をする人はほとんどいません。

by chance / by coincidence … 偶然に、たまたま

I met her again by chance in a department store in Paris.
パリのデパートで偶然、彼女に再会しました。

by mistake / by accident … 誤って、間違えて

I erased the TV program I had recorded by mistake.
録画しておいたテレビ番組を誤って消去してしまいました。

by the book … 規則どおりに、杓子定規に

He is really inflexible and insists on doing everything by the book.
彼は本当に頭が固くて、何でも規則どおりにやれと言ってききません。

by and large … 全般的に、概して

By and large, young people today don't know how to behave.
だいたい近ごろの若者はなっていませんよ。

by leaps and bounds … 急速に、飛躍的に

Over the last ten years, our company has grown by leaps and bounds.
この10年で我が社は大躍進を遂げました。

by word of mouth … 口コミで、口伝えで

The rumor spread rapidly by word of mouth.
そのうわさは口づてにたちまち広まりました。


にほんブログ村 英語ブログ 英語学習情報へにほんブログ村 外国語ブログ 韓国語へにほんブログ村 外国語ブログ スペイン語へ

0 件のコメント :

コメントを投稿